آموزش بازیهای رایانه ای

آموزش بازیهای رایانه ای (7)

آموزش تصویری بازیهای رایانه ای - در این بخش می توانید با ساخت بازیهای کامپیوتری آشنا شده و در مورد نرم افزار آن اطلاعات پیدا کنید . 

آموزش انتقال اکانت بازی کلش آف کلنز

یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین کلش آف کلنز میباشد که بیشتر شما با آن آشنا هستید.شاید شما از این امکان کلش با خبر باشید که میتوانید اکانت خود را بر روی تلفن همراه دیگری انتقال دهید. شاید از خود بپرسید این قابلیت به چه در بخورد ؟ فرض کنید که قصد دارید تلفن همراه جدیدی را خریداری کنید و اکانت قبلی خود را بر روی تلفن همراه جدید انتقال دهید برای این کار باید از این قابلیت بازی کلش استفاده کنید . در ادامه این آموزش نحوه انتقال اکانت بازی کلش بر روی تلفن دیگر را آموزش خواهم داد با آسارایان همراه باشید.

غیر فعال سازی اطلاع رسانی (Notification) بازی clash of clans

بازی clash of clans بیش از دو ساله که یکی از محبوب ترین بازی های گوشی های هوشمند میباشد و روزانه بر تعداد کاربران این بازی افزوده میشود.این بازی پرطرفدار کمی بعضی از کاربرانش را اذیت میکند.در این بازی تمامی اتفاقاتی که میافتد برای شما اطلاع رسانی می شود حتی در مواقعی که شما به اینترنت دسترسی نداشته باشید و آفلاین باشید . این موضوع ممکن است برای شما آزار دهنده باشد که درکنار پیغام های نوتیفکیشن شبکه های اجتماعی که بر روی گوشی نصب کرده اید ، بازیها نیز بخواهند به این دسته اضافه شوند . در آموزش زیر میخواهیم نحوه غیر فعال سازی اطلاع رسانی این بازی را به شما توضیح بدهم.

آموزش وارد کردن یک جسم به آنریل انجین 4

Unreal-Engine-4در این آموزش قصد داریم یک مدل سه بعدی را به انجین وارد کرده و آن را درون مرحله خود استفاده کنیم .در ادامه ابتدا مدل خود را انتخاب کرده و سپس طبق مراحل زیر وارد آنریل می نماییم. به عنوان مثال یک سطل آشغال را وارد انجین می کنیم.
ابتدا باید در نظر داشته باشیم که فرمت وارد شده به انجین باید حتما .FBX باشد تا برای آنریل قابل فهم باشد.
برای تبدیل فرمت ها می توانید از نرم افزار متن باز بلندر استفاده کنید ، این نرم افزار یکی از بهترین گزینه برای انجام کار های سبک می باشد و از تمامی فرمت های معروف پشتیبانی می کند .
البته نباید بلندر را دست کم گرفت زیرا به راحتی می توان پروژه های سنگین را با آن اجرا کرد.
فرمت مدل مورد استفاده در آموزش FBX می باشد و شما می توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.
ابتدا وارد قسمت content browser شده و یک پوشه برای این مدل می سازیم ، علت اینکار برای این است که اگر شما مدل های زیادی در بازی خود داشته باشید و از ابتدا بصورت منظم کار نکرده باشید در آینده با مشکل رو برو خواهید شد.

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش دوم

uneal-4در واقع تنها دلیلی که اپیک گیمز در سطح بازیسازان دنیا این چنین معروف و پرطرفدار شده به واقع تکنولوژی بازیسازی آنهاست . انجین بازیسازی که با نام آنریل انجین در 1997 توانست به واقع جا پای بزرگان آن زمان یعنی انجین جان کارمک گذاشته و در حقیقت خود را به یکی از پرطرفدار ترین ابزارهای بازی سازی در سطح دنیا تبدیل کند . تمامی اینها به کنار علاقه مندی بازی سازان به استفاده از این ابزار باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از عناوین سطح اول دنیا را ببینیم که با انریل انجین ساخته میشوند . علاوه بر شرکت های طراز اول دنیا دیده شده که شرکت های مستقل بازی سازی نیز به خاطر تنوع و قدرتمندی ابزارهای ساخت بازی این انجین بیشتر به سمت آن می آیند که همین امر باعث شده انریل انجین و اپیک گیمز به یکی از معروف ترین شرکت ها و انجین های بازیسازی در دنیا تبدیل شوند . انریل انجین نه به خاطر قدرتمندی به خاطر در اختیار گذاشتن تکنولوژی های گرافیکی بلکه به عنوان رابط کاربری قدرتمندی که در اختیار بازیسازان قرار میدهد راحتی ساخت یک مرحله را برای انها فراهم می کند . مطمئنا همه بازیسازان می خواهند بدون دردسر یک پروژه را به اتمام برسانند بنابراین بهترین انتخاب برای آنها می تواند انریل انجین با رابط و ابزارها و امکانات طراحی و تولید بازی قدرتمند باشد.

در درس قبلی به بررسی منوی  File فایل پرداختیم حال نوبت به منوی بعدی یعنی Edit می رسیم که در تصویر زیر قابل رویت می باشد.

آشنایی با محیط موتور آنریل 4 - بخش اول

Unreal Engine 4در حدود 3 ماه پیش شرکت اپیک گیمز در یک اقدام بی سابقه نسخه جدید موتور بازی سازی خود یعنی آنریل انجین چهار را با هزینه اندکی به صورت متن باز در اختیار علاقه مندان ساخت بازی قرار داد. این انجین که حاصل تلاش بیش از 15 سال از اعضای این مجموعه است در حال حاضر با هزینه 19 دلار در ماه به صورت کاملا متن باز قابل دسترسی می باشد و درصورت عدم تمایل به دریافت آپدیت های ماهانه شما میتوانید پس از ماه اول اشتراک خود را قطع کرده و به استفاده از انجین ادامه دهید و در هر زمانی که مایل باشید دوباره اشتراک خود را تمدید کنید. و این یکی از خوشترین خبر های منتشر شده در دنیای فناوری برای بازی سازان بود و ما بر آن شدیم تا این خوشی را با افرادی که به این صنعت علاقه دارند به اشتراک بگذاریم و با آموزش آن شما را یاری کنیم.

در این آموزش قصد داریم تا شما را با محیط موتور آنریل 4 بیشتر آشنا کنیم و به بررسی قسمت های متفاوت آن بپردازیم و برخی از کلید های میانبر را بررسی کنیم تا در آینده سرعت عمل بالاتری پیدا کنید.

آموزش ساخت یک پروژه جدید در آنریل انجین UE4

SpecOpsScreen4معرفی آنریل انجین 4
در میان انجین های بازی سازی که مبنای پیاده سازی انواع بازی ها هستند محصولات اپیک از همان ابتدای انتشارشان در معرض دید بودند و امروز قصد داریم آخرین نسخه ی این انجین مرسوم به UE4 را مورد بررسی قرار دهیم.

درباره ویژگی های برجسته این نسخه میتوان گفت که مهمترین ویژگی آن انتشار عمومی Unreal Engine خواهد بود و بالاخره Epic به اون هدفی که داشت در UE4 رسید و اون هدف چیزی نبود جز انتشار عمومی آنریل انجین برای همه و حالا این انجین قدرتمند میتوانددر اختیار عموم قرار بگیرد.. از یک استودیو بزرگ گرفته تا یک گیم آرتیست مستقل و قیمت آن فقط ماهیانه 19 دلار هست و شما با پرداخت ماهیانه فقط 19 دلار میتوانید Unreal Engine 4 رو با تمامی ویژگی هاش و همینطور تمامی Source Code های ++C، مطالب و ویدئوهای آموزشی برای انجین، پشتیبانی و به تمامی بروزرسانی های این نسخه دسترسی داشته باشید.

 اما بعنوان ویژگی های جدیدی که در Unreal Engine 4 اضافه شده ابتدا میشه به قابلیتی به نام Blueprint اشاره داشت که یک Visual Scripting کاملا پویا و بر پایه نودبیس هست و باعث میشود تا نیاز شما به کدنویسی و اسکریپت نویسی در این نسخه از انجین به حداقل برسه. همچنین بخش Blueprint بصورت کاملا ریل تایم عمل میکنه و شما میتونید در حین انجام کار ویرایشهای لازم رو روی node ها انجام بدید و حتی امکان دیباگ بصورت ریل تایم نیز در اون فراهم شده و هر node که مشکلی داشته باشه توسط Blueprint خطایابی میشه و با یک فلش قرمز به شما نشون میده که مشکل از کجاست. درکل قابلیت Blueprint در آنریل 4 واقعا فوق العادست و همونطوری که در ابتدا هم گفتم مطمئن هستم که اسکریپت نویسی رو در Unreal Engine 4 به حداقل خواهد رسوند.

مقدمه ای بر بازی سازی

آموزش ساخت بازی کامپیوتریبخش بازی سازی در سایت راه اندازی شده است و به امید خدا توسط آقای میلاد کریمیان و دوستان دیگر این بخش همانند مراحل دیگر از صفر تا 100 به صورت مرحله به مرحله ادامه خواهد داشت . 
بازی سازی رایانه ای نوعی هنر دیجیتال محسوب می شود که سازنده در تلاش است تا کاربر خود را با تمام حواس و اشتیاق برای ادامه مراحل ساخته شده توسط خودش نگه دارد.
تعریف بالا یک تعریف کلی از بازی سازی است ولی تمام دنیای بازی سازی را در خود خلاصه کرده است.
الآن که با مفهوم کلی بازی سازی آشنا شدیم به بررسی جز جز آن می پردازیم تا از دید یک کاربر به دید یک بازی ساز برسیم.

انواع بازی ساز :
بازی سازان در کل به دو قسمت تقسیم می شوند مستقل ، و غیر مستقل.

مستقل: این نوع از بازی سازان در خدمت هیچ ارگان ،شرکت و کمپانی نمی باشند و اغلب در گروه کوچک اقدام به فعالیت می کنند و بیشتر در گروه های 5 الی 6 نفره کار می کنند و درآمد کم اهمیت ترین موضوع در میان این نوع گروه ها است. ولی این بدان معنا نیست که کار این افراد کم اهمیت و از نظر فنی در سطح پایینی می باشد زیرا در بعضی موارد ایده های اجرا شده توسط این گروه ها تحولات صنعت گیم را رقم زده است.

مشترک این خوارک خبری شوید
تک وب دیزاین-قالب فارسی جوملا